TMS med kundeportal for 4PL

Tilbyder av fjerdepartslogistikk med TMS, integrerte leverandørsystemer og kundeportal

Les mer

Oversikt

En kundeportal for TMS gir kundene tilgang til både tjenestene og kundespesifkk informasjon de har behov for ved bruk av en dedikert nett- eller mobilapplikasjon. På denne måten kan kundene spore og administrere sine egne ordre og-/eller produkter på en enkel og rask måte. Resultatet er høyere kundetilfredshet, minimerert risiko for feilinformasjon og redusert antall kostbare forsinkelser.

Om kunden

Fjerdepartlogistikk, også kjent som 4PL, tilbyr et høyere nivå for styring av forsyningskjeden for deres kunder. 4PL selskaper tilbyr kundene strategisk innsikt og logistikkløsninger igjennom å tilby tjenester for håndtering og administrasjon av varehus, lagerføring, fraktavtaler, agenter med mer. På denne måten opptrer 4PL selskapet som ett enkelt kontaktpunkt for sine kunder.

Industry:

Logistics

Location:

Global

Utfordringen

På grunn av 4PL selskapets nylige dynamiske vekst, ble det konstantert at eksisterende TMS ikke var tilstrekkelig for å oppfylle behovene til vår klient. Utredningen for virksomhetens beslutning viste at antallet manuelle prosesser i eksisterende kundeportal forårsaket mange feil, og dermed også potensielt kostbare forsinkelser i forskyningskjeden.

Fabres tok del i denne utredningsprosessen for å identifisere pains, utbedringspotensial og oversettelse av forretningsbehov til tekniske spesifikasjoner for veien videre. Fabres gjennomførte flere workshops som førte til en strategi om å "renovere" eksisterende TMS. Smart automatisering viste seg å være løsningen for systemets mange utfordringer, samtidig som Fabres forstod viktigheten av å lage en integrert løsning for alle systemene til hver enkelt underleverandør.

Teknologi

Azure, .NET 6, ASP.NET MVC 6, Entity Framework Core 6, SQL Server, React, SignalR

Mobil app utvikling

Web app utvikling

QA & Testing

Resultater

01/

Kunder får i dag tilgang til dokumentasjon vedrørende sine egne ordre og lagerførte produkter til enhver tid.

02/

Kunder kan bestille vareforskyning direkte fra leverandør og/eller sende utvalgte lagerførte varer fra lager X til lager Y. Systemet holder styr på fraktparametere, tidsfrister, leveringstjenester, etc.

03/

Transport Management System dekker fullt og helt logistikken av forskyningskjeden for en forenklet prosessering på kundesiden.

04/

Takket være endringsledelse som en del av vår prosjektmetodologi, skapte vi et TMS som tillater delte prosesser mellon vår klient og deres underleverandører på globalt nivå og med stor variasjon i teknologiske løsninger og systemer.

Se casestudie

Kundehistorier

TMS med kundeportal for 4PL tilbyder

Hvordan oppnådde Fabres resultater som andre leverandører ikke var kapable til? Finn ut mer! Read More

Se casestudie
Se casestudie

Kundehistorier

Greenpool

Utvikling av grønn P2B markedsplass på nett for deling av elektriske biler til leietakere via forsikringsselskaper and bilverksteder. Read More

Se casestudie
Se casestudie

Kundehistorier

Farmasiet.no

Utvikling av nettapotek med støtte for salg av reseptbelagte legemidler. Read More

Se casestudie
Se casestudie

Kundehistorier

Nettbutikk for Komplett® Group

Bygge og utvide en av de største nettbutikkene i Norge, Sverige og Danmark. Read More

Se casestudie
Se casestudie

Kundehistorier

Utvikling av ERP for Hatteland

Omskrivning av en omfattende eldre kode til dagens standard i ERP-systemet Rambase Read More

Se casestudie
Se casestudie

Kundehistorier

Nettplattform for The Well Spa

Design og utvikling av web plattform for Skandinavias mest populære velværesenter Read More

Se casestudie
Se casestudie

Kundehistorier

Røde Kors CBS Plattform

Et samfunnsbasert helse overvåkningsprogram, som hjelper helsemyndighetene å handle raskere og redde liv! Read More

Se casestudie